Catre Tur Virtual




Nu ştim alţii cum sunt, dar noi ne simţim acasă în Muzeul nostru. Adică ne simţim bine, ne place să privim în jur în sălile prietenoase cu pereţi pictaţi, pline de obiecte frumoase sau surprinzătoare sau, dimpotrivă, familiare. Ne simţim mai aproape de părinţi şi simţim totodată că aici avem ce povesti şi copiilor. Muncind împreună mai mult de jumătate din zi, din când în când, între noi se coagulează relaţii apropiate, asemănătoare relaţiilor de familie. Nu ştiţi dacă să ne credeţi? Exagerăm poate? Veniţi acasă la Muzeul Ţăranului şi verificaţi...

Conferinţa de la Şosea / 29 mai 2019




Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă miercuri, 29 mai 2019, de la ora 18.30, la o nouă întâlnire din seria Conferințelor de la Șosea. Magdalena Crăciun, doctor în antropologie și lector la Universitatea București, va susține conferința Dileme antreprenoriale în industria modei islamice din Turcia. Conferința va avea loc la fosta sală Irina Nicolau (intrarea se face prin strada Monetăriei). Intrarea este liberă.

În Turcia ultimului deceniu, industria modei islamice s-a dezvoltat foarte mult, în contextul propice al unui proiect politic de construire a unei societăți evlavioase. Însă, pentru mulți dintre observatorii săi, fie conservatori religioși, fie seculari, moda islamică este un oximoron. Ea asociază termeni aparent incompatibili, precum modă și religie, modernitate și tradiție, secularism și militantism islamic, și generează confuzie și condamnare. Ce presupune atunci să desfășori o activitate economică în acest sector? Cum prezinți aceste mărfuri? Cum te poziționezi dacă se întâmplă să fii o antreprenoare care poartă astfel de haine religioase stilizate?

Bazată pe o cercetare de teren desfășurată în Istanbul între 2012 și 2014, această prelegere răspunde unor astfel de întrebări dintr-o perspectivă antropologică clasică, potrivit căreia o afacere este mereu ceva mai mult decât calcule economice despre cost și profit.




 


înapoi la pagina principală
 
inchis