To Virtual Tour

Cladirea Muzeului Naţional al Ţăranului Român este amplasată în Piaţa Victoriei din Bucureşti, alături de Muzeul de Ştiinţe Naturale "Grigore Antipa" şi de Muzeul de Geologie. Cel numit cu întocmirea proiectului şi conducerea lucrarilor va fi arhitectul N. Ghika-Budeşti, strălucit reprezentant al şcolii autohtone de arhitectură care, potrivit opţiunii muzeologice a etnografului şi directorului Alexandru Tzigara-Samurcaş, trebuia să înalţe "un palat al artei pământene", dispus sub forma incintelor de tip monastic.

După 29 de ani, la capătul unor nesfârşite întreruperi, se va finaliza, în 1941, luând înfăţişarea actualului monument de arhitectură, sediul Muzeului Ţăranului Român.

Ilustrare a stilului neoromânesc inspirat din fondul arhitectural tradiţional, cu deosebire cel brâncovenesc, lucrarea se remarcă prin expresivitatea ansamblului compoziţiei completată cu utilizarea ponderată a elementelor decorative florale şi zoomorfe. Zidăria aparentă de cărîmidă roşie, marile ferestre reunite sub arcade, coloanele logiei, balustrada, elementele traforate, eleganta siluetă a turnului central cu imaginea foişorului amintind de clopotniţele vechilor mănăstiri ş.a. conferă cladirii somptuozitatea măsurată a unui adevarat palat al artei.

In anii '60, clădirii i se adaugă un corp central de birouri şi săli conexe, construit însă, prin nesocotirea totală a datelor stilistice de bază ale concepţiei lui N. Ghika-Budeşti. Noua construcţie, amplasată lăturalnic, în spatele monumentalului edificiu, se individualizează, de asemenea, printr-un mozaic de proporţii, realizat în spiritul perioadei cvasi-proletcultiste a totalitarismului comunist.

Decades of Visual Memory - Photographs by Ana and Gheorghe Tripon




We are pleased to invite you to the viewing of the exhibition Decades of Visual Memory -Photographs by Ana and Gheorghe Tripon, at the National Museum of the Romanian Peasant, June 3rd - July 18th, with the opening on June 3rd, at 5 pm.
 

The exhibition dedicated to the photographers Ana and Gheorghe Tripon includes photographs taken by them between 1958-1992, as well as a few taken by unknown photographers during the first half of the 20th century – before their time. Located in Băița, Hunedoara County, România, the two photographers portrayed places, people, the important moments in their lives, social events, and the costumes and textiles specific to the region. Their photographs are mostly monochrome (black-and-white,) but there are also some in color, and some that have been colored.

The photography of Ana and Gheorghe Tripon served the need of Băița region community members to immortalize in images the people they loved, capturing the important moments in their lives. Along with the fulfillment of this mission, their photographs convey the documentary value of recording people's life style, and the traditional physical assets of the region – the architecture, the costume and the home-made textile inventory.

The rapid transformations that occurred during the 20th century can be observed throughout the Tripons’ photographs, and we can establish connections between various eras.

In today's context, when photography produces instant images, Ana and Gheorghe Tripon’s photography, which from photo shoot to film processing was the result of an intense creative labor but also of technical accuracy, remain unique.

The photographs included in the exhibition belong to the following collections: Ana Tripon, The Textile Museum, Nicșa Family, Elena Țucă, and Victoria Tripon.

The exhibition is organized by the Textile Museum in collaboration with the National Museum of the Romanian Peasant.

 




back to main page
 
closed